tirsdag den 19. juli 2011

Budget

At lægge bugdet er aldrig særlig sjovt. Jeg er ikke helt færdig med det endnu... Det er egentlig heller ikke et budget jeg laver. Jeg er bare ved at danne mig et overblik over, hvad jeg har brugt mine penge på i 2011 indtil videre.

So far... 25.493,94 kr på mad. Det er et skræmmende højt tal, når man egentlig kun er én person. Især når jeg tænker på, at minimum halvdelen af det er endt i toilettet hvis ikke meget mere. Måske 2/3. I hvert fald 15.000 kr er skyllet ud i kloakken. Hvad man ikke kunne få for de penge... Pænt nyt tøj... En personlig træner... Fine sko.... En rengøringsassistent, så jeg kunne slappe mere af.... Men nej, de blev brugt på kage og crap og endte til sidst i toilettet.

Indtil videre viser mit budget dog, at jeg har et overskud på 13.021,86 kr i dette år (tak til 11.000 kr i feriepenge!), men jeg er stadig i minus. :/ Er ikke færdig med at betale den lorte kassekredit ud. Er nede på minus 2.000 i denne måned. Det er ikke så meget, men det er stadig mega øv penge... Har brugt omkring 500 kr. på renter bare i år.

Og jeg arbejder for meget.... Ender med at skulle betale min SU tilbage, hvis det fortsætter på denne måde. Og så er jeg da først virkelig fucked. Argh.

Lorte bulimi. Kost mindre!

Omkring 4.600 kr. på DSB. Og det er med halvdelen af alle mine billetter enten betalt af min far eller refunderet af DSB (længe leve rejsetidsgarantien!) Tror reelt set der er brugt omkring 7-8.000 på DSB, men jeg er bare heldig, at jeg har en vidunderlig far eller at DSB's toge ofte er forsinkede.

Hmm... Jeg bruger faktisk flere penge hver måned på mad end jeg bruger på min husleje. Skræmmende.

Fuck hvor har jeg også bare arbejdet som en sindssyg.... Jeg har fandme tjent mange penge, når man tænker på, at jeg samtidig læser på uni. Jeg er også træt og udmattet konstant. Jeg vil bare sove. Jeg går ind i seng nu.

Hvad er det realistisk at bruge på mad om måneden for én person? 2.000 kr? Når nu vi tæller café-besøg og alting med...? 2.500 kr? Jeg aner virkelig ikke, hvad der er normalt. Men omkring 4.000 om måneden kan umuligt være normalt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar