torsdag den 20. juni 2013

Kommunikationssvage krop

Jeg har det underligt. Jeg har det virkelig, virkelig underligt. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan forklare det, men jeg vil alligevel gøre forsøget.

Min ryg gør ondt. Sådan midt på og lidt til højre for rygsøjlen.
Min mave rumler og siger sjove lyde.
Mine arme er tunge og vil ikke rigtig løftes.
Mit hoved er tungt, og det er som om, jeg er pakket ind i vat.

Jeg tænkte, at jeg måske var sulten, for jeg følte mig svag i hele kroppen og uden energi. Jeg havde egentlig ikke lyst, men jeg forsøgte mig med noget frokost. Tunmousse og rugbrød. Det plejer at kunne fungere.
Men det virkede ikke. Tværtimod blev jeg endnu mere tung i kroppen, og mit hjerte begyndte at banke voldsomt. Jeg tænkte, at jeg måske havde brug for frisk luft, så jeg tog en dyne og lagde mig ud på terassen. Lå på ryggen, men det gjorde ondt. Lå på siden, men det var ubehageligt. Lå på maven, men den brokkede sig. Kvalme.

Mine hænder ryster.

Da det blev for varmt udenfor lagde jeg mig ind i sengen. Krammede dynen, lagde mig under dynen, lagde mig oven på dynen og forsøgte også bare at ligge ved siden af den. Kan ikke finde ro.
Min mave brokker sig, og jeg har lyst til at kaste op. Men hele min krop er så tung, at jeg nærmest ikke kan få den til at gøre noget. Det tog mig omkring en time at sætte mig ved computeren for at skrive dette indlæg. Jeg tænkte, at hvis jeg nu forsøgte at sætte nogle ord på det, så kunne det være, at jeg kunne finde ud af, hvad min krop prøver at fortælle mig.
Men indtil videre virker det ikke. Jeg er svimmel.
Måske jeg bare skulle gå ud og kaste op? Det er en af de ting, jeg kan prøve for at få min krop til at opføre sig normalt igen. Men det virker forkert. Og jeg bør ikke gøre det. Er nu gået 5 dage uden at kaste op, og vægten går den rigtige vej... Dumt at ødelægge det.

Jeg har en aftale med en veninde i aften, men jeg tror, at jeg bliver nødt til at aflyse det. Jeg fungerer jo slet ikke.

Jeg prøver at lægge mig hen i seng igen.

3 kommentarer:

  1. Ååh, det lyder som sådan, jeg havde det, dengang jeg tog de piller der. Har du overvejet, om det kan være dét? Jeg fik ondt i hele kroppen, uro, hjertebanken, koldsved, svimmelhed.. Kan det være dét?

    SvarSlet
  2. Min kæreste overtalte mig til at tage til vagtlægen. Det viser sig, at jeg har blærebetændelse... Så det jeg følte var mine nyrer som fuckede up kombineret med noget feber. Jeg har bare aldrig haft blærebetændelse før, så jeg har ikke lige været opmærksom på, at jeg godt bare kunne være helt almindeligt syg.
    Har fået antibiotika og har fået at vide, at jeg bør forvente at have det af lort til i i hvert fald 2 dage endnu, før det virker. :/ Men ja... Heldigvis var det ikke pillerne, men bare en helt almindelig feber, som ramte en krop, der ikke har fået ordentlig næring i en uges tid, så den spassede vist bare lidt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. "Pyha, godt det ikke var pillerne", lyder næsten forkert at sige. Blærebetændelse lyder bestemt heller ikke rart - jeg har heller aldrig selv haft det. Rigtig god bedring, håber det virker SNART :-)

      Slet