lørdag den 18. maj 2013

Mit køleskab

Min kæreste var på besøg i onsdags og lavede mad til mig. Så nu har jeg faktisk mere mad i køleskabet end normalt... :o Æg, broccoli og blomkål. Det må man kunne lave en ordentlig aftensmad af.



Ellers er mit køleskab måske ikke rigtig det ideelle køleskab. 15 dåser monster, 1 dåse sukkerfri cult cola (det skal jo prøves), danskvand, kaloriefri saft, rismælk (det skulle jo også prøves, nu andre snakkede så godt om det)... Melonen i grøntsagsskuffen var et impulskøb, da jeg var ude og købe monster. Den kostede kun 10 kr, og jeg tænkte, at den kunne være et fint mellemmåltid. Eller måske frokost. Kan ikke rigtig finde ud af, hvornår jeg skal spise den. Danskvand, cult og saft er nyt. Normalt er der bare monster, leverpostej og en agurk eller sådan noget.

Jeg har prøvet nogle gange at købe ind, så jeg havde et mere normalt indhold i mit køleskab. Men det duer ikke. Det holder nærmest ingen tid, og ofte ender det også bare med, at jeg får et ædeflip, og så er det hurtigt væk. Der er mindre sandsynlighed for et ædeflip, hvis der ingen mad er.
Bare det at have leverpostej er til tider lidt af en udfordring... Men nu har jeg øvet mig på det siden slutningen af 2010. Det er efterhånden blevet mere og mere ok. Sukkerfri syltede rødbeder og agurker var mit alternativ til frisk agurk, som jeg ellers plejer at komme på min leverpostej. Jeg var træt af, at agurken altid slap op så hurtigt, og at jeg så skulle ud og køber mere. Syltede rødbeder og agurker holder længere. Har dog kun åbnet rødbederne. Ingen grund til at åbne dem begge på én gang. Når rødbederne er væk går jeg over til at putte syltede agurker på leverpostejen.

Og ja - det er neglelak på øverste hylde i lågen. Fik en gang at vide, at det holdt sig bedre, hvis det var i køleskabet.

2 kommentarer:

  1. Dejligt at din kæreste var så sød at lave aftensmad til dig/jer :)
    årh det er også det jeg frygter der sker at når jeg engang flytter fra kolieget her jeg bor nu. hvordan jeg skal jeg nogle sinde kun klare alt det mad? det er jo nærmest enten eller. jeg tror bare at det ender med at jeg har en masse sunde ting i midt køleskab. men det må jeg se til når jeg kommer der til :)

    SvarSlet
  2. Det er min erfaring, at det hjælper meget at lave nogle faste aftaler sammen med andre mennesker - fx ens kæreste. Så kommer der ligesom lidt struktur på det... Ellers bliver det meget nemt bare til, at jeg spiser ingenting og lever af væsker indtil jeg går over og køber for 3-400 kr junk som så kastes op bagefter. :/

    SvarSlet