torsdag den 11. april 2013

"Regionen har afvist henvisningen..."


Det var så grunden til, at jeg ikke hørte noget fra regionen inden 8 dage. Min læge havde håbet, at 2 behandlingsforløb og et tilbud om 9 måneders ambulant behandling i Aarhus var nok til at få mig direkte ind i noget behandling i Hovedstadsområdet. Det er det ikke. Jeg skal - som jeg også lidt havde forventet - igennem en længere forundersøgelse. Igen. Faktisk igen-igen. Jeg var jo også to gange igennem den i Aarhus.... Så jeg har fået et længere spørgeskema fra lægen, som jeg skal udfylde, og så kan han sende det ind til regionen, som så - forventeligt - vil sende mig endnu et spørgeskema til forundersøgelsen.

Det offentlige system længe leve. Men jeg ved ikke, hvad jeg ellers havde forventet.
Er irriteret over, at det tager længere tid, men min motivation svinger så meget, at jeg på den anden side også har det fint med, at verden bare blander sig helt uden om min spiseforstyrrelse...

I dag har desuden været en skod-dag, og jeg tror, at jeg vil gå over og købe havregryn og smør om lidt. Bare ligesom for at toppe denne lortedag.

I går var rigtig svært, men jeg klarede det da. I morgen skal det være ok igen. Det bliver det nødt til.

4 kommentarer:

  1. Holda op, i mine øjne er systemt bare nået til at lukke op og skide i, undskyld midt sprog.
    jeg står selv i samme situation som dig næsten. jeg lider selv af bulimi, på ca 5-6år. først sidste år fik jeg diagnosen.
    kom i behandling og stoppede så i metten af december efter 9 måneder i behandling, jeg vejede det samme som da jeg startede, ca. jeg var godt nok kommet op på min "målvægt" min sundevægt,plus ca 4kg extra. min læge hade søgt behandling igen, i ca februar-marts, men fik afslag da de ikke mente at psykolog samtaler virkede på mig. jeg er ca 4kg fra min målvægt nu, men kæmper med tankerne om at tabe mig, overspisninger, opkastninger, og at det at spise mindre.
    dog kommer der en sygeplejske for at snakke med det personalet som er på det kolieget jeg bor på.
    jeg håber at din dag bliver bedre :) det fortjænder du virklig.

    SvarSlet
  2. Det er bare klassisk det offentlige... Har oplevet samme bureaukratiske helvede i forbindelse med mit studie, og historien går nærmest igen inden for alle offentlige instanser. De taler ikke sammen. :/

    SvarSlet
  3. Ja præcis, det er virklig sørgeligt! synes at det er for dårligt at man ikke kan få ordenligt behandling. men det ville jo bare koste dyrt hvis alle skulle have forskellige behandlinger, men istædet skal man næsten selv betale ejen behandling.
    jeg har overvejet hypnose, men synes at det er dyrt da jeg er på for - revalidering, men tænker at jeg måske skulle tage ind til LMS i århus i næste månede.
    hvor i landet kommer du fra? :) håbet ik at det gør nået at jeg spørger, ellers siger du bare fra :D

    SvarSlet
  4. Med den genindlæggelsesprocent der er for spiseforstyrrede, så kan det vist godt svare sig at lave et mere gennemtænkt og egentligt dyrere behandlingstilbud. Det er alt andet lige oftest billigst at behandle folk én gang i stedet for at indlægge dem 4-5 gange... :)
    Jeg har min daglige gang i København, men har også boet i Aarhus. :)

    SvarSlet